Garantiebeleid

Ons garantiebeleid is gebaseerd op normaal gebruik. Gebruik je een product niet op de normale manier en zorgt dit ervoor dat het product kapot gaat, dan heb je geen recht op garantie.

1) NIEUWE HORLOGES EN PRODUCTEN

​Op nieuwe horloges en producten die wij aanbieden is er een garantietermijn van 24 maanden met de voorwaarden zoals wettelijk bepaald voor nieuwe goederen. Bij elke advertentie en aankoop wordt aangeduid of het gaat om een nieuw goed en of de daarbij horende garantietermijn van 24 maanden van toepassing is. Deze garantie wordt uitsluitend verleend indien de originele aankoopfactuur met bijhorende garantiekaart van het goed kan worden voorgelegd.

2) TWEEDEHANDS HORLOGES, WATCH SERVICES EN TWEEDEHANDS PRODUCTEN

Op tweedehands horloges, watch services en tweedehands producten die wij aanbieden is er een garantietermijn van 12 maanden met de voorwaarden zoals wettelijk bepaald voor tweedehands goederen. Bij elke advertentie en aankoop wordt aangeduid of het gaat om een tweedehands goed en of de daarbij horende garantietermijn van 12 maanden van toepassing is. Deze garantie word uitsluitend verleend indien de originele aankoopfactuur van het goed kan worden voorgelegd.

3) DE GARANTIE VERVALT:

-indien er schade, als gevolg van een ondeskundige of onzorgvuldige behandeling is ontstaan;
-bij reparatie door anderen dan VDWatches;
-door het zelf trachten te repareren van uw horloge;
-door zelf uw horloge te modificeren;
-als er vocht en/of water in uw horloge is gekomen.

4) HORLOGEBANDEN

Bij horlogebanden vervalt de garantie ook indien er schade is ontstaan door verkeerde montage van uw horlogeband (verkeerd gereedschap, verkeerde maat horlogeband,...). De garantie heeft enkel betrekking op normaal gebruik, slijtage valt hier niet onder. Horlogebanden kunnen bij intensief gebruik sneller dan binnen 2 jaar versleten zijn. Een versleten horlogeband is niet automatisch gelijk aan een horlogeband die wordt vervangen onder garantie. Voorbeelden van mogelijke vervangingen of herstellingen onder garantie zijn, niet limitatief, het loskomen van stiksels, afpellen van leder, loslaten van lijm, afbreken van gespen enz... In alle gevallen enkel wanneer dit niet het gevolg is van zelf toegebrachte schade of normale slijtage.

Het is aan te raden uw (vintage) horloge en horlogeband als goede huisvader te verzorgen en niet te belasten in extreme omstandigheden zodoende de kans op schade te minimaliseren.

Elk garantiegeval dient individueel te worden bekeken in ons atelier. U kan dit persoonlijk komen binnenbrengen of aangetekend per post verzenden. Alle verzendkosten zijn ten laste van de klant.

Bent u tevreden over onze service, vertel het voort. Hebt u klachten of opmerkingen? Laat het ons eerst weten zodoende wij een gepaste oplossing kunnen vinden.